WhatsApp chce zabít SMS, má v plánu umožnit firmám posílat zprávy přímo uživatelům aplikace

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl miliardy lidí. Nyní už počet uživatelů překročil miliardu a po dvou letech po akvizici dochází i k významné změně podmínek a zásad ochrany osobních údajů.

O základní změně v podobě propojení telefonního čísla s Facebookem už jsme vás informovali a tuto funkci lze zatím i jednoduše vypnout. Předávání osobních údajů uživatelů pro lepší cílení reklam se pochopitelně po akvizici dalo očekávat a jistě se najde mnoho uživatelů, kteří kvůli tomu přejdou na konkurenční komunikační aplikaci.

Pro svět byznysu je ale mnohem důležitější chystaná funkce v podobě možnosti zasílání přímých zpráv uživatelům. Dnes jsme zvyklí na to, že různé firmy jako jsou například banky, operátoři, logistické firmy, elektronické obchody a další mají naše telefonní číslo, pomocí kterého nám posílají důležité zprávy.

Email je v tomto ohledu bohatší ve všech směrech, ale nejde o konkurenci SMS. Klepněte pro větší obrázekSMS provozují operátoři - funguje jednoduše a pro komunikaci mezi firmou a zákazníkem je určená pro krátká textová oznámení, třeba že jste nebyli zastiženi (i když jste v tu chvíli byli doma) a váš balík tak bude uložen na poště a podobně.

A právě na tento segment chce WhatsApp cílit a převzít tak důležitý komunikační kanál, který bude mít celosvětovou působnost. Jak WhatsApp na blogu upřesnil, chce aby i taková funkce stále fungovala bez bannerových reklam a spamu.

Boj s SMS ale může být v tomto směru těžší, než s nějakou konkurenční komunikační aplikací. Pro příjem SMS nepotřebujete žádný datový tarif, moderní telefon a nic vás to nestojí, což je důležité například v zahraničí. V případě WhatsAppu je datové připojení nutné, což může být při cestování po světě poměrně nákladná záležitost.

Je otázka, jak chce Facebook, respektive WhatsApp vyřešit tento problém, protože datové mobilní připojení stále nemá každý a tak by daná firma musela vždy posílat zprávy na dva různé způsoby – podle toho, jestli má uživatel WhatsApp či nikoli.

Výhodou je, že firmy budou moci volit mezi případnou další platformou kromě SMS a může tak nastat cenový souboj. Dokáže WhatsApp zabít SMS posílané od firem? V nejbližších letech asi nikoli, ale do budoucna to určitě možné je.

Diskuze (9) Další článek: Vědecké studie jsou plné chyb, akademici totiž neumějí používat Excel

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,