Amazon spustil Spark, sociální síť pro nakupování zboží všeho druhu

Sociálních sítí se rodí obrovské množství a také ve velkém umírají. Své by o tom mohly vědět nejen startupy, ale třeba i velikáni jako Apple, Google nebo Microsoft. Tentokrát se o vlastní sociální síť pod názvem Spark pokouší Amazon.

Amazon Spark je sociální síť zaměřená jak jinak než na nakupování. Zatím je k dispozici pouze pro mobilní telefony (přímo v mobilní aplikaci Amazonu) a hned při spuštění zadáte oblasti, které jsou pro vás zajímavé – třeba filmy, cestování, letní móda, péče o mazlíčky, výbava domácnosti, zdraví, děti, automobily a podobně, zkrátka více méně takové kategorie obchodu Amazonu.

Díky tomuto nastavení budete dostávat generované nápady na populární a nové produkty z těchto oblastí. To by ale samo o sobě nebylo nic zásadně nového například od upraveného e-mailového newsletteru. Amazon tak zapracoval možnost uvést jméno a zde začíná sociální síť. V rámci nápadů se totiž objevují příspěvky ostatních uživatelů, v současnosti jde hlavně o uživatelské recenze k produktu, ale i s fotkou případného použití. Příspěvky zatím mohou být ve formě textu, fotky, ale podporují se i ankety a odkazy. Vy sami tak můžete tyto příspěvky komentovat, ale pokud chcete rovněž produkovat, musíte mít předplacenou službu Amazon Prime a být tak zároveň ověření.

Síla je navíc v jednoduchosti. Na příspěvku je například žena v krásných šatech při západu Slunce. Typická fotka, kterých jsou na Instagramu miliony, avšak v tomto případě se kromě toho, že k ní recenzent napsal, že ji fotil kdesi na skále na krásné dovolené, u ní nachází i tlačítko košíku. Stačí se ho dotknout a dané šaty si hned můžete koupit, případně i více věcí, pokud jsou správně otagované skrze obchod Amazon. Systém navíc funguje chytře, takže Amazon hlídá zásoby a ukazuje vám jen příspěvky s produkty, které jsou na skladě a lze je objednat.

S Amazon Spark si můžete přidat nové „přátele“ se stejným vkusem či zájmy a sledovat jejich nákupní „zeď“. Od srpna Amazon umožní sdílet starší recenze, které jste v Amazonu dosud napsali. Do budoucna lze očekávat, že Amazon umožní i snadný výdělek recenzentům, díky čemuž by mohl velmi rychle získat věrné uživatele, ale také podplacené pisálky, kteří už spamují i současný systém recenzí. V tomto případě by ale nešlo o anonymní uživatele bez „followerů“, takže by mohl být výsledek mnohem lepší a věrohodnější.

Amazon chce v budoucnu zboží z blízkých skladů dovážet i pomocí dronů, podívejte se:

Diskuze (1) Další článek: Severní Koreu od jaderného pokušení možná odradí protiraketový systém THAAD

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,