Apple přestal zveřejňovat, kolik utrácí za reklamu, podle analytiků skrývá stále vyšší částky

Analytická společnost Well Fargo při zkoumání nejnovějších finančních výsledků Applu narazila na zajímavou věc – zatímco Apple dříve samostatně uváděl, kolik z celkových nákladů zaplatí za reklamu, nyní tato položka zcela zmizela.

Dle vyjádření Applu je nyní položka nákladů na reklamu součástí obecných prodejních a administračních nákladů. Vzhledem k tomu, že tato změna nastala po několika letech, podívali se analytici na důvod trochu blíže.

Klepněte pro větší obrázek
Růst nákladů Applu za reklamu (Zdroj: Well Fargo)

Jak je možné vidět z grafu, který začíná v roce 2008, Applu velmi pomalu stoupaly náklady na reklamy i přes velmi rychlý růst příjmů, jež v posledních letech zaznamenal. Výjimkou je ale právě poslední fiskální rok 2015, kde došlo velmi k významnému zvýšení o 50 % na celkových 1,8 miliard dolarů. V předešlém roce 2014 to přitom bylo pouze 1,2 miliardy dolarů.

I když je poměrně běžné, že firmy ve finančních zprávách neuvádí náklady na reklamu, v případě tohoto kroku lze předpokládat, že důvodem je další značné zvyšování.

Spekulace analytiků zahrnují to, že si zvýšenými náklady za reklamu nyní začne Apple udržovat zvyšování příjmů, což už je částečně vidět nyní – marže Applu jsou dle informací nejnižší od roku 2009.

Z pohledu celkových příjmů ale Apple utrácí za reklamu stále extrémně málo, pro srovnání - v roce 2015 se jednalo o necelé procento příjmů, které činily 215 miliard dolarů.

Diskuze (24) Další článek: Ruský Roskomnadzor chce po Opeře vestavěný blacklist. Uživatelé ji využívají pro prohlížení blokovaných webů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,