Ale jakým způsobem... vytvořil si konkurenční výhodu ve svém segmentu. Ostatní hodinky nemají takový přístup k API iOS jako Apple Watch a jejich funkcionalita je tak dost omezená. Pokud člověk má iPhona, tak pořádnou alternativu nemá. Už jsem potkal několik lidí, kteří chtěli hodinky s Android Wear nebo Tizenem, a nakonec potom, co zjistili co všechno jim nebude s iPhonem fungovat, skončili u Apple Watch.
Samozřejmě, že ta strategie generuje výsledky, protože i když má iPhone celosvětově tržní podíl nějakých 20 %, tak pravděpodobnost, že si jeho majitelé koupí hodinky za desítku, je výrazně vyšší než u majitelů zařízení s Androidem, kde je průměrná cena i za samotný mobil menší.
K ovládnutí trhu tak Applu stačilo vytvořit jednu neprolomitelnou konkurenční výhodu, která zajišťuje, že prakticky všichni majitelé iPhonů, kteří mají o chytré hodinky zájem, si koupí Apple Watch.
Škoda, pro vývoj chytrých hodinek by bylo mnohem zdravější, kdyby se úspěch jednotlivých produktů odvíjel především od jejich kvality.