Válka mezi naštvanými inzerenty a největší videoplatformou a zároveň i sociální sítí Youtube sice stále pokračuje, ale Youtube už dělá první kroky, jak si inzerenty, jejichž reklamy se objevovaly i u nevhodných videí, opět usmířit.
Youtubeři pocítí nižší příjmy z reklam, Google ladí nový systém s přísnějšími podmínkami a kontrolou
Youtube včera na blogu oznámilo, že mění systém partnerství (YPP – Youtube Partner Program), kterého je nyní možné dosáhnout pouze tehdy, když má kanál celkově minimálně 10 tisíc zhlédnutí. To sice není mnoho, ale určitě to odruší různé spamové účty, u kterých je riziko nevhodného obsahu nejvyšší.
To však není vše – pokud účet dosáhne tohoto počtu zhlédnutí a bude mít tak možnost využít partnerského programu, Youtube bude ještě samostatně kontrolovat, zda kanál splňuje všechny podmínky pro výdělek pomocí reklamy.
Bojkot inzerentů kvůli reklamám u extremistického obsahu na Youtube může Googlu způsobit miliardové ztráty
Proces kontrolování by měl být zahájen během následujících týdnů, přičemž lze očekávat i další změny, ke kterým se Youtube zavázalo vůči inzerentům – větší a lepší možnosti nastavení toho, kde a jak se jejich reklamy budou zobrazovat. Detaily k novým nástrojům zatím nejsou k dispozici, ale vzhledem k tomu, že je Youtube musí nejspíše nejdříve vytvořit, nějakou dobu to potrvá.