Uber sice aktuálně působí ve více než 70 zemích světa, v Číně a Indii má ale problémy s poměrně silnou konkurencí. Nelze se tak divit tomu, že především v Číně je ztrátový a musí si kvůli tomu brát další investice a půjčky. Stejně je na tom ale i zmíněná čínská konkurence Didi Chuxing.
Apple vs. Uber: jednou vás budou za paušál vozit luxusní auta bez řidiče
Didi Chuxing se nedávno proslavila tím, že do ní investoval miliardu dolarů sám Apple. Vzhledem k tomu, že Apple tajně vyvíjí vlastní elektromobil, mělo by jít hlavně o strategický krok, který bude hrát větší roli až v budoucnu.
Startup Didi Chuxing s aktuální hodnotou 28 miliard dolarů, což je stále přibližně o polovinu méně, než v případě Uberu (68 miliard dolarů), ale potřebuje rychle expandovat platformu nejen v Číně a okolí, ale i v zahraničí. V USA a dalších zemích se kvůli tomu spojil i s dalšími konkurenty v tomto segmentu jako je Ola, Lyft nebo Grab, se kterými tak společně táhne proti obřímu Uberu. V současném kole už tak dle informací webu Wall Stret Journal celkově získal přes sedm miliard dolarů.
Pokud jde o detailnější rozdělení, 3,5 miliardy získal od různých investorů, miliardu od Applu a 2,8 miliardy dolarů v podobě půjček. Půjčky si čerstvě vzal i Uber, konkrétně v hodnotě dvou miliard dolarů. A to i přes to, že nedávno dostal 3,5 miliardy dolarů.
Uber získal další obří investici 3,5 miliardy dolarů pro celosvětový rozvoj
Jak je vidět, obě společnosti investují opravdu hodně na vzájemný boj, což může být i kontraproduktivní z několika pohledů. V současnosti to těší především řidiče, kteří dostávají různé speciální odměny, když se přidají k Uberu nebo Didi. I řidiči ale začínají být vychytralí a objevují se různé podvodné systémy pro úpravu polohy nebo falešné jízdy. Řidiči si také vybírají hlavně lukrativní místa s vysokou odměnou a o méně výhodné jízdy se nezajímají.
Řešení těchto problémů je ale na samotných platformách, které musí takovému chování zabránit chytrými algoritmy a tarify.