Známý nástroj na synchronizace dat – Dropbox je stále soukromým startupem, který rychle vyrostl díky velkým investicím a hlavně popularitě uživatelů. Zakladatel a stále ještě šéf Drew Houston přechod na veřejnou burzu dlouhou odkládal, ale dle informací se už věci začínají měnit.
Jak se Dropbox stal nezávislým na Amazonu a vybudoval si vlastní cloud
Podle informací Bloombergu totiž Dropbox začal zkoumat možnost dostat se na veřejnou burzu v roce 2017, byť zatím není jasné, jestli příští rok bude ideálním termínem.
I když se Dropbox nedávno pochlubil dosažením půl miliardy uživatelů a hodnotou více než 10 miliard dolarů, investoři začínají mít strach. Dropbox podle neoficiálních čísel minulý rok dosáhl na příjem 500 milionů dolarů a je v zisku, to ale přestává být tak atraktivní, jako tomu bylo u tohoto segmentu dříve.
Sám Dropbox má za sebou řadu neúspěšných pokusů nastartovat nové produkty a samotný byznys synchronizace souborů začíná být automatickou a hlavně integrovanou součástí větších platforem typu operační systémy a podobně od společností jako Apple, Microsoft nebo Google.
Z Dropboxu a dalších podobných „řešení“ se tak do budoucna může stát nepotřebná dodatečná aplikace, která nemá žádnou přidanou hodnotu – spíše naopak. Konkurenční integrované systémy na synchronizaci dat mohou do budoucna nabídnout více funkcí, což už je v některých směrech vidět i dnes. Na tento pohled upozorňoval zakladatele Dropboxu i samotný Steve Jobs, když chtěl Dropbox v roce 2009 pro Apple získat. Drew Houston tehdy odmítl a pak Apple představil vlastní iCloud.
Možná to je jeden z důvodů, proč Dropbox chce najednou vstoupit na veřejnou burzu a získat tak ze současné hodnoty co nejvíce, ještě před případným propadem.
Zdroj obrázku: Wikipedia