Google prodal Zagat. Hodnocení podniků zůstane pouze na uživatelích

Když v roce 2011 Google kupoval Zagat, leckdo očekával, že jej zakomponuje do svých Map a vyhledávání. Firma se totiž specializovala na vydávání menších průvodců převážně v Americe. K integraci sice došlo, poslední roky ale nezazněly žádné novinky a Google nyní službu prodává webu The Infatuation.

Zagat měl pomoci Googlu v boji proti oblíbenému Foursquare a dalším službám, které se specializují na recenze podniků a doporučování nových míst na základě preferencí uživatele. Ve finále se ale dočkal pouze integrace do vyhledávání a nové aplikace. To vše se navíc stalo před lety a žádné další změny či rozšíření do více zemí nenastalo.

Mezitím Google uvedl svůj program Místní průvodci, skrze který se do hodnocení podniků mohou zapojit samotní uživatelé. Ti za svou aktivitu získávají body a odznaky a po nasbírání dostatečného počtu se jim odemkne přístup k některým dalším funkcím, setkáním komunity či odměnám v rámci Google služeb.

Tato aktivita se ve finále zřejmě osvědčila a přinesla Googlu potřebná data, na základě kterých může v rámci Map lépe doporučovat místa k navštívení. A poněvadž již dříve zmíněné Foursquare po několika kotrmelcích spíše umírá a není již velkou konkurencí, rozvíjení Zagatu se odsunulo na vedlejší kolej.

Web The Infatuation, který Zagat koupil, se zaměřuje na vybraná města, kde se snaží působit jako průvodce a opět doporučovat atraktivní a prověřená místa. Pro něj tedy akvizice zřejmě dává smysl a uvidíme, zda se mu podaří službu rozvíjet dále. Zatím budou obě fungovat jako oddělené značky. Tak jako tak ale není pravděpodobné, že by se jedna či druhá rozšířila k nám do Česka.

Váš názor Další článek: Americké školy okupuje Chrome OS, ty světové Windows

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,