Online platformy pro hromadné hodnocení filmů, seriálů a dalšího obsahu se staly běžnou součástí nejen webu, ale i dnešních chytrých krabiček k televizi nebo dokonce přímo platforem pro sledování videoobsahu jako je Netflix a další.
Spoluzakladatel Netflixu chce za 10 dolarů měsíčně nabídnout všechny nové filmy. Jenže ne na internetu
Kritici z běžného davu, kterých je obrovské množství, ale často vytvoří velmi nízké hodnocení filmů, což se samozřejmě nelíbí jejím tvůrcům a všem, kteří se na filmů nějakým způsobem podíleli, protože to podle nich ovlivňuje i prodeje v kinech. Ať už je takový hromadný vzorek a hodnocení pro daného diváka relevantní či nikoli, je na složitou debatu.
Analytik Yves Berquist z USC Entertainment Technology Center ale udělal výzkum toho, jak moc koreluje hodnocení na oblíbeném webu Rotten Tomatoes s výsledným výdělkem filmů v kinech. Jako vzorek vzal celkem 150 filmů, které vydělaly nad jeden milion dolarů.
Apple a Amazon si chtějí koupit Jamese Bonda, nabídka je v oblasti jednotek miliard dolarů
Výsledkem je, že „žádnou“ korelaci mezi hodnocením a návštěvností (výdělkem) nezjistil, takže nízké hodnocení na tomto webu automaticky neznamená, že na daný film šlo do kina méně lidí. Korelace mezi nízkým hodnocením a návštěvností byla zaznamenána pouze u 12 % filmů, u letních filmů pak jen u 7 % z nich.
Podle informací webu Polygon se za minulý rok pohybovaly celosvětové příjmy z kin v rekordní oblasti 40 miliard dolarů. Se stále většími náklady u největších trháků ale rychle roste i riziko neúspěchu, protože vyšší náklady automaticky neznamenají vyšší výdělek.
Jaké jsou legální cesty k filmům a seriálům?