Rozšířená i virtuální realita se pomalu rozjíždí a stále je tak poměrně v začátcích. IDC ale zveřejnilo nové odhady, jak rychle bude trh s novými zařízeními z tohoto segmentu růst.
Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou
Jak lze vidět ze statistik, v minulém roce se prodalo celkem 162 458 zařízení z oblasti rozšířené reality a neuvěřitelných 9 237 434 zařízení pro virtuální realitu. Pokud se divíte vysokému číslu, nesmíte zapomínat, že zahrnuje kromě hi-endových modelů k počítači a herním konzolím také jednodušší či pokročilejší mobilní VR systémy, které jsou kombinované s mobilním telefonem (Samsung Gear VR a další).
I když je aktuální rozdíl mezi AR a VR obrovský, podle odhadů IDC se to za pár let značně změní především ve prospěch rozšířené reality (AR), která si získá popularitu hlavně v mobilním nasazení – ať už v rámci mobilních telefonů, tabletů nebo případných specializovaných brýlí.
Na rok 2021 tak IDC předpokládá, že by se mělo prodat přes 24,5 milionů zařízení pro rozšířenou realitu a více než 67,1 milionů zařízení pro virtuální realitu. Prodeje by měly růst s tím, jak bude klesat cena i náročnost na výpočetní hardware.
Do obou segmentů se konečně pustil i Apple, který na konferenci WWDC 2017 uvedl nejen podporu pro virtuální realitu ve spojení s HTC Vive a iMacy, ale také novým ARKit v iOS 11, pomocí kterého mohou vývojáři jednoduše tvoři aplikace pro AR. Dle očekávání se tak Apple připravuje na zásadnější vstup do těchto segmentů, pravděpodobně i s novým druhem hardwaru.