Lenovo vydalo hospodářské výsledky za závěrečné fiskální čtvrtletí, které odpovídá prvnímu kalendářní čtvrtletí letošního roku. Celkové roční příjmy firmy se meziročně snížily o 4,2% na 43 miliard dolarů, z toho bylo 535 milionů čistého zisku. Firmě se nedařilo v oblasti datacenter, naopak posílila v mobilním segmentu a udržuje si silnou pozici v oblasti osobních počítačů.
Trh klasických počítačů stále klesá, Lenovo prodává nejvíce, Apple díky novým MacBookům Pro předstihl Asus
Firma, která se dělí na tři hlavní divize (počítače, mobily, datová centra), vygenerovala za poslední čtvrtletí tržby ve výši 9,6 miliardy dolarů, což je o 5 % více než ve stejném období loni. Oproti celoročnímu výsledku je to pozitivní trend. Čistý zisk činil 107 milionů dolarů.
V oblasti osobních počítačů byly největšími tahouny herní počítače s růstem tržeb o 20,5% a kupodivu také chromebooky. Ty zatím v celkových tržbách nemají velký podíl, ale meziroční růst tržeb o 38,2% je fascinující. Dále se dobře podávaly prémiové notebooky.
Lenovo Flex 11: levný dotykový Chromebook, který lze proměnit na tablet
Serverová divize meziročně vygenerovala o 10,6% nižší tržby a v rámci posledního sledovaného čtvrtletí dokonce byl pokles dokonce o 13,7%. Firma to vysvětluje „znovunastavením“ strategie v tomto odvětví a očekává obrácení trendu. Zaměřit se chce hlavně na vývoj superpočítačů.
Mobilní divize zaznamenala téměř 20% růst tržeb na trzích mimo domovskou Čínu na 1,7 miliardy dolarů. Firma prodala 11,3 milionu kusů smartphonů. Hlavními trhy, kde se telefonům Lenovo a Moto daří, jsou Indie, Brazílie, v Evropě pak Německo, Velká Británie a Francie. Na domácím trhu chce firma výrazně změnit strategii a představit nové portfolio produktů.