Šéf největších digitálních novin: Ty tištěné vydrží ještě deset let. Tedy možná

The New York Times jsou druhé největší noviny v USA. Co to znamená v praxi? Mohou se pochlubit tištěným nákladem v rozmezí zhruba 600 000 až 1 000 000 kusů (vyšší číslo představuje nedělní vydání), ovšem páteří jejich byznysu je už spíše digitální podoba. V květnu loňského roku si NYT výhradně v digitální formě předplácelo 2,2 milionů zájemců z celého světla.

Slova nejvyššího managementu vydavatelství s tržní hodnotou 4 miliard dolarů tedy mají svoji váhu, a tak stojí za povšimnutí rozhovor ředitele Marka Thompsona pro CNBC, podle kterého mají před sebou jeho (a potažmo i další) tištěné noviny možná ještě deset let existence.

Co se stane pak, nikdo přesně neví, tou dobou ale budou NYT dost možná už výhradně digitální. Ostatně newyorské noviny se mohou pochlubit jedním klíčovým prvenstvím – jako první na světě dosáhly jednoho milionu internetových předplatitelů. Patří tedy k zářným příkladům transformace tradičního tištěného byznysu.

Abychom The New York Times uvedli do českého kontextu, můžeme nahlédnout do statistik ABC ČR (Audit Bureau of Circulations – Kancelář ověřování nákladu tisku). Ze zatím neověřených prosincových čísel je patrné, že největším deníkem z hlediska tištěného nákladu bylo Metro (průměrně 263 982 kusů) a z hlediska toho prodaného pak ve stejném období Blesk (průměrně 212 777 kusů).

S digitálním předplatným pak velké české deníky zatím spíše jen experimentují v nejrůznějších pilotních projektech a na rozdíl od NYT se zatím nejedná o hlavní pilíř jejich byznysu. V tomto směru jsme teprve na začátku a zdejší trh se vyhnul i slovenské epizodě se systémem Piano.

Diskuze (5) Další článek: Kolik peněz potřebujeme, abychom byli šťastní? Je to méně, než si možná myslíte!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,