Po fatálním střetu autonomního Uberu s chodcem na předměstí Phoenixu se zájem přesunul zpět do Kalifornie, která od počátku dubna přijímá žádosti k povolení plně-autonomního řízení. Přihlásilo se i Waymo z holdingu Alphabet.
Kalifornie se plně-autonomnímu testování na veřejných komunikacích dlouho bránila, když však firmy začaly přenášet své testy do dalších států unie – třeba zrovna do Arizony, rychle otočila.
Takhle jezdí plně-autonomní Waymo bez řidiče za volantem:
Pak však došlo k oné smrtelné havárii, která na širokou veřejnost zapůsobila podobně jako aféra okolo Facebooku. Lidé totiž pochopili, že i autopilot může selhat a žádná technologie nebude nikdy 100% dokonalá.
Mnohé firmy pak veřejné testy plně-autonomních technologií dočasně pozastavily a to včetně Nvidie, která poskytla palubní počítač právě pro nešťastný Uber. Nutno však podotknout, že palubní počítače Nvidie pohání většinu alespoň částečně autonomních vozů, protože se jedná v podstatě o jedinou komerční technologii svého druhu na trhu. Procesory od Nvidie tedy najdete i pod kapotami tesel, mercedesů, BMW, nejrůznějších robotických autobusů a dalších užitkových vozů.
Situace nakonec využilo právě Waymo, které tvrdí, že je v tuto chvíli jedinou společností široko daleko, která nepřerušila testování plně-autonomních vozů na veřejných komunikacích, protože k tomu nemá důvod. Faktem zůstává, že robotické vozy Googlu a posléze samostatného Wayma se za ty roky testů nedostaly ani do jedné opravdu vážné kolize. Všechny skončily jen lehce odřenými blatníky.