Yahoo končí a přejmenovává se na Altaba Inc.. Tato zpráva dnes prolétla nejen technickými médii, ale zaujala i ta obecná. Není to však úplně přesné. Značka Yahoo nejspíše bude fungovat dál, poněvadž by byli ve Verizonu blázni, kdyby jen tak zahodili legendu moderního World Wide Webu.
Yahoo míří k prodeji, novým majitelem je Verizon [doplněno]
Tak jak to tedy je? Verizon poslední rok jednal s Yahoo, načež se dohodl, že za bezmála pět miliard dolarů koupí tradiční služby Yahoo počínaje portálem a konče poštovní a dalšími službami. To vše skončí pod křídly Verizonu a nejspíše poběží dál.
Verizon slízl smetanu, ale rozhodně nekoupil celý Yahoo jako korporaci. Zbyly zejména akvizice v Asii, kde Yahoo spolupracuje s čínským hegemonem Alibaba Group, který v minulosti výměnou za akcie pohltil tamní verze amerického legendárního portálu.
Bez znalosti kontextu je ta větička poněkud matoucí. Je třeba si totiž uvědomit, co vlastně z Yahoo po odprodeji hlavních služeb Verizonu opravdu zůstalo.
A jsou to právě tyto zbytky, o nichž jen málokdo tuší, že vůbec existují, které se nyní přejmenují na Altaba Inc. Dává to smysl hned ze dvou důvodů. Za prvé by tu byly rázem dvě Yahoo – jedno Verizonu a onen zbytek, což by dělalo podobnou neplechu, jako když Microsoft koupil mobilní divizi Nokie, ovšem ostatní byznys nadále zůstal ve Finsku a je to právě tato evropská Nokia, která nyní pomaličku zase chytá dech a vrací se i do mobilního průmyslu.
Oním druhým důvodem, proč má přejmenování smysl, je zmíněná návaznost na čínskou Alibaba Group, která by ostatně nyní mohla zbytky Yahoo – nyní tedy Altabu – převzít.
Portál Yahoo nejspíše poběží dál pod křídly Verizonu
Tato byznysová škatulata nakonec vysvětlují, proč Marissa Mayerová opustí představenstvo Yahoo–Altaby. No právě proto, že s Altabou už nebude mít nic společného, a o jejím dalším osudu se bude rozhodovat spíše ve vedení Verizonu. Ostatně divizi webových služeb Yahoo může klidně vést dál a po nejbližší dobu nejspíše i povede. Její příští osud je zatím neznámý.
Marissa Mayerová – byla 20. zaměstnancem Googlu a první inženýrkou. Pak chtěla udělat druhý Google i z Yahoo. Pořád se ji to může podařil, ovšem leda pod křídly Verizonu... Pokud ji bude chtít.
Je to tedy konec legendy, nebo není? Značka a webové služby (zatím) pokračují, ale pravdou zůstává, že se kdysi obří a vlivná internetová korporace, která si bezesporu zaslouží přezdívku „Google 90. let,“ rozměnila mezi ostatní dravé štiky a o určitý symbolický konec tedy nesporně jde.